سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اسماعیل هنیه

حوزه/ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به مناسبت روز جهانی قدس گفت: قدس در خطرناکترین مراحل و تهدید ها به سر می برد و آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای معامله قرن هستند که بر حذف مسئله فلسطین و قدس تمرکز دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: قدس در خطرناکترین مراحل و تهدید ها به سر می برد و آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای معامله قرن هستند که بر حذف مسئله فلسطین و قدس تمرکز دارد.

وی افزود: قدس از سال ۱۹۴۸ میلادی که اشغال فلسطین آغاز شد، مورد محاصره قرار دارد، به ویژه که بیش از ۸۵ درصد از قدس در "یوم النکبه" (روز نکبت) به صورت کامل اشغال شد و فلسطینی ها چند روز پیش این مناسبت را زنده نگه داشتند.

رهبر جنبش حماس با تأکید بر اینکه ما تنها به دنبال آزادی مسجد الاقصی نیستیم، بلکه خواستار آزادی تمامی اراضی اشغالی فلسطین هستیم، به تمامی اقشار امت که در مسیر مقاومت است و از آن حمایت می کند، به ویژه جمهوری اسلامی ایران درود فرستاد.

وی افزود: ایران در حمایت از مقاومت و پشتیبانی مالی، نظامی و فناوری از آن کوتاهی نکرد و این اقدامات در جهت پایداری استراتژی جمهوری اسلامی است که امام خمینی (ره) آن را ترسیم کرده است.

هنیه در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: قدس امروز از سه طرف مورد محاصره قرار دارد؛ از یک طرف محاصره داخل شهر، از یک طرف محاصره شهرداری رژیم اشغالگر در قدس و از سوی دیگر محاصره آنچه در معامله شوم قرن، قدس بزرگ خوانده می شود. مسجد الاقصی در قلب تهدید های مثل هجوم صهیونیست ها، یهودی سازی، تجزیه زمانی و مکانی مسجد الاقصی، تغییر نشانه ها و حذف هویت آن و محرومیت فلسطینی ها از ورود به آن قرار دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس صهیونیست ها را نسبت به ارتکاب هرگونه حماقت علیه مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: ما تنها برای آزادی مسجد الاقصی تلاش نمی کنیم، بلکه می خواهیم تمامی اراضی فلسطین آزاد شود. ما به عنوان امت اسلامی نیازمند یک راهبرد و طرح فراگیر برای مقابله با خطری هستیم که قدس را مورد هدف قرار می دهد و این راهبرد همان مقاومت فراگیر و مقاومت نظامی و مسلحانه است.

وی ادامه داد: ملت فلسطین به ویژه فرزندان قدس با سینه های عریان و با ایمان و اراده خود در برابر صهیونیست ها می ایستند و در جبهه مقدم دفاع از مسجد الاقصی و قدس قرار دارند.

هنیه در پایان گفت: ما در سرزمین خود پایدار و ثابت قدم هستیم و این توانایی را داریم که پیروزی را تحقق بخشیم، اشغالگران را بیرون برانیم و در کنار هم در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha